Obchodní podmínky
Tyto obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodě www.botonozka.cz. Podmínky blíže upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího.
- Kontaktní údaje:
Jana Švarcová
Sídlo: Zahradní 927, 391 65 Bechyně
IČ: 76320359, DIČ: CZ7459031723
Telefon: +420 723 020 847
Email: info@botonozka.cz
Kontaktní adresa a provozovna:
Dětská obuv Botonožka
Libušina 186, 391 65 Bechyně
Provozní doba kamenné prodejny:
- Pondělí: 13:00–17:00
- Úterý–Pátek: 10:00–12:00, 13:00–17:00
- Sobota: 9:00–11:00
Na písemné nebo elektronické dotazy odpovídáme nejpozději do dvou pracovních dnů, v rámci provozní doby.
- Informace o zboží a cenách
Informace o zboží a cenách uvedené na našich stránkách jsou závazné, s výjimkou zjevných chyb (například zjevně nesprávně uvedené ceny). Uvedené ceny zahrnují všechny daně a poplatky (včetně DPH), neobsahují však náklady na doručení, které jsou vždy uvedeny zvlášť v rámci objednávky.
Způsoby platby
Nabízíme tyto možnosti platby:
-
Hotově nebo platební kartou při osobním převzetí zboží
-
Bankovním převodem přímo na náš účet u FIO banky
Číslo účtu: 2500354314/2010
IBAN: CZ07 2010 0000 0025 0035 4314
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX -
Online platbou přes platební bránu ComGate – můžete si zvolit buď platbu platební kartou, nebo rychlý bankovní převod (okamžitá platba přes internetové bankovnictví)
-
Dobírkou při doručení zboží přepravní službou (hotově nebo kartou dle možností dopravce)
Prodávající neúčtuje žádné poplatky za zvolený způsob platby.
Podmínky uzavření smlouvy:
- Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není považováno za přijetí nabídky.
- Potvrzení obsahu smlouvy uzavřené v jiné než písemné formě, pokud vykazuje odchylky od skutečně dohodnutého obsahu, nemá právní účinky.
- Převzetí nevyžádaného plnění ze strany kupujícího neznamená přijetí nabídky.
Fotografie zboží:
Fotografie uvedené na stránkách obchodu co nejvěrněji odpovídají prodávanému zboží. Přesto se může stát, že v některých případech dojde k drobným odlišnostem (např. barevný odstín vlivem zobrazení na monitoru)
- Doručování zboží
Prodávající dodá zboží kupujícímu kompletní, nejpozději do 3 pracovních dnů od potvrzení objednávky, pokud u konkrétního zboží není uvedena jiná dodací lhůta. U zboží označeného „skladem“ prodávající odešle zboží ihned po zaevidování platby, nejpozději do dvou pracovních dnů. Kupující je povinen zboží převzít a v případě platby na dobírku uhradit. Doporučujeme zkontrolovat obsah zásilky ihned po převzetí, zejména počet položek, jejich stav a neporušenost obalu.
Doklady ke zboží:
Doklady, včetně faktury, posíláme kupujícímu výhradně elektronicky na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce.
Způsob a cena doručení:
Způsob doručení |
Cena |
Doprava zdarma od |
Osobní odběr na prodejně |
zdarma |
|
Balíkovna |
59 Kč |
2500 Kč |
PPL Parcel Shop |
65 Kč |
2500 Kč |
Zásilkovna |
95 Kč |
2500 Kč |
Balíkovna do ruky |
86 Kč |
2500 Kč |
PPL Privat |
89 Kč |
2500 Kč |
Zásilkovna SR |
99 Kč |
2500 Kč |
Slovenská pošta |
140 Kč |
2500 Kč |
Balné: zdarma
Dobírka: 45 Kč
Převodem na účet: zdarma
Před potvrzením objednávky vždy zobrazíme přesnou celkovou částku za dopravu. Počet balíků optimalizujeme na nejmenší možný počet.
Doprava do zahraničí:
Cena dopravy do zahraničí je stanovena individuálně podle konkrétní objednávky. Zboží doručujeme do následujících zemí:
- Slovenská republika (viz ceník výše)
- Velká Británie, Německo, Rakousko, Švýcarsko, Itálie, Polsko, Maďarsko, Ukrajina, Rumunsko, Bulharsko
Nepřevzetí zboží:
Pokud kupující v dohodnuté době nepřevezme objednané zboží, je povinen nahradit náklady na marné dodání. Tyto náklady odpovídají skutečně vzniklým nákladům (např. přepravné, balné).
Pokud kupující nepřevezme zboží ani po opakovaném upozornění a prodloužení lhůty, má prodávající právo zboží prodat jinému kupujícímu. O této skutečnosti bude kupující předem informován e-mailem.
- Zrušení objednávky a odstoupení od smlouvy
Kupující má právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží nebo poslední části dodávky, a to bez ohledu na způsob převzetí zboží nebo provedení platby. Tato lhůta slouží k tomu, aby se kupující v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Kupující může od smlouvy odstoupit také kdykoliv před expedicí zboží.
Postup při odstoupení od smlouvy:
- Kupující musí oznámit prodávajícímu odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů, například e-mailem nebo prostřednictvím formuláře pro odstoupení (dostupný ZDE).
- Pro usnadnění komunikace doporučujeme uvést datum nákupu, číslo objednávky/prodejního dokladu, bankovní spojení a preferovaný způsob vrácení zboží.
- Kupující vrátí zboží nejpozději do 14 dnů od odstoupení. Zboží nelze posílat na dobírku – tento způsob nebude přijat.
- Náklady na vrácení zboží hradí kupující. Nabízíme zvýhodněné zaslání přes Zásilkovnu za 69 Kč – podrobnosti najdete ve formuláři.
Podmínky pro vrácení zboží:
- Zboží by mělo být vráceno kompletní a včetně veškerého příslušenství.
- Zboží by nemělo jevit známky opotřebení nebo poškození. Pokud je vrácené zboží poškozené, má prodávající právo započíst náhradu snížení hodnoty na vracenou částku.
- Doporučujeme zabalit zboží do původního obalu nebo do vhodného alternativního obalu, který zabrání jeho poškození.
Vrácení peněz:
- Prodávající vrátí kupujícímu částku odpovídající ceně zboží a nejlevnější variantě dopravy nabízené při objednávce, a to do 14 dnů od přijetí oznámení o odstoupení.
- Pokud kupující vrátí pouze část objednávky, náklady na dopravu se nevracejí.
- V případě, že objednávka splňovala podmínku pro dopravu zdarma (např. při nákupu nad 2500 Kč), ale po vrácení části zboží klesne její hodnota pod tuto hranici, bude cena dopravy odečtena z částky k vrácení. Tento postup nám umožňuje férově poskytovat dopravu zdarma těm zákazníkům, kteří splní dané podmínky.
Výjimky z práva na odstoupení:
Kupující nemá právo odstoupit od smlouvy v těchto případech:
- U zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu.
- U hygienicky zapečetěného zboží, pokud byl porušen jeho obal.
- U zboží, které nelze z hygienických důvodů vrátit.
Osobní vrácení zboží:
Vrací-li kupující zboží osobně v provozovně prodávajícího, budou mu peníze vráceny do 7 dnů.
- Práva a povinnosti z vadného plnění
Jakost při převzetí:
Pokud má převzaté zboží nedostatky (např. nemá sjednané nebo oprávněně očekávané vlastnosti, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu, není kompletní, neodpovídá množství, míře, hmotnosti nebo jakosti podle zákonných, smluvních či předsmluvních parametrů), jedná se o vadu zboží, za kterou prodávající odpovídá.
Kupující může u prodávajícího uplatnit do dvou let od převzetí zboží následující nároky:
- Bezplatné odstranění vady nebo
- Přiměřenou slevu z ceny.
Pokud je povaha vady taková, že oprava nebo výměna není možná (např. nelze odstranit vadu bez zbytečného odkladu), má kupující právo na:
- Dodání nové věci bez vad (nebo nové součásti bez vad, pokud se vada týká pouze této součásti), nebo
- Vrácení kupní ceny v plné výši (na základě odstoupení od smlouvy).
Další podmínky:
- V prvních šesti měsících od převzetí zboží se předpokládá, že vada existovala již při převzetí, pokud prodávající neprokáže opak.
- Prodávající není povinen nároku vyhovět, pokud prokáže, že kupující o vadě věděl nebo ji sám způsobil.
- U zboží prodávaného za nižší cenu prodávající neodpovídá za vadu, kvůli které byla nižší cena sjednána. Kupující má v takovém případě právo na přiměřenou slevu z ceny místo výměny zboží.
Zákonná práva z vad:
Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží v:
- 24měsíční záruční době, nebo
- Dobu použitelnosti uvedenou v reklamě, na obalu zboží nebo v přiloženém návodu.
V této lhůtě může kupující uplatnit reklamaci a podle své volby požadovat:
- U podstatného porušení smlouvy:
- Odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
- Bezplatné odstranění vady opravou,
- Přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
- Vrácení kupní ceny na základě odstoupení od smlouvy.
Co je podstatné porušení smlouvy?
Podstatné je takové porušení, o kterém strana porušující smlouvu věděla nebo musela vědět při uzavření smlouvy, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
- U nepodstatného porušení smlouvy:
- Odstranění vady, nebo
- Přiměřenou slevu z kupní ceny.
- Další situace:
- Pokud se odstranitelná vada po opravě opakuje (třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro různé závady) nebo má zboží větší počet vad (minimálně tři vady současně), může kupující požadovat:
- Slevu z kupní ceny,
- Výměnu zboží, nebo
- Odstoupení od smlouvy.
Vyloučení odpovědnosti prodávajícího:
Prodávající neodpovídá za:
- Vady vzniklé běžným opotřebením, nebo
- Vady vzniklé nedodržením návodu k použití.
Reklamační formulář:
Pro snadnější vyřízení reklamace použijte reklamační formulář dostupný ZDE.
- Vyřízení reklamace
Postup při uplatnění reklamace:
Kupující je povinen uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu od zjištění vady. Reklamaci lze podat písemně, elektronicky nebo osobně, přičemž doporučujeme uvést:
- Kontaktní údaje,
- Popis závady,
- Požadavek na způsob vyřízení reklamace.
Reklamované zboží musí být předloženo čisté, kompletní a v odpovídajícím stavu, který umožní posouzení reklamace. Kupující je také povinen prokázat nákup zboží (např. dokladem o koupi).
Co reklamace zahrnuje:
Reklamace se vztahuje pouze na vady zboží, které vznikly prokazatelně vinou prodávajícího nebo během záruční doby při běžném používání.
Co reklamace nezahrnuje:
Reklamace se nevztahuje na vady způsobené:
- Běžným opotřebením,
- Používáním zboží v rozporu s jeho účelem nebo návodem k použití,
- Poškozením způsobeným nevhodným zacházením (např. roztržení, protržení, poškrábání nebo jiné fyzické poškození způsobené vnějšími vlivy),
- Zbožím, které bylo vystaveno nevhodným podmínkám (např. vlhkosti, extrémním teplotám nebo nadměrnému namáhání).
Abychom mohli rychle a férově vyřídit oprávněné reklamace, prosíme zákazníky, aby reklamaci podávali pouze v případech, kdy je zjevné, že vada vznikla bez jejich zavinění. Reklamace zboží, které bylo poškozeno nesprávným používáním, budou zamítnuty.
Lhůty pro vyřízení reklamace:
- Prodávající rozhodne o reklamaci do 3 pracovních dnů od jejího uplatnění (do této lhůty se nezapočítává čas potřebný k odbornému posouzení).
- Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě.
- Kupující bude o vyřízení reklamace informován e-mailem nebo SMS.
Další podmínky:
- Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení.
- Pokud dojde k výměně zboží, vztahuje se na nové zboží stejná záruční doba jako při původním nákupu.
U oprávněné reklamace má kupující nárok na:
- Bezplatnou opravu zboží,
- Výměnu zboží za nové,
- Přiměřenou slevu z ceny, nebo
- Vrácení kupní ceny při odstoupení od smlouvy.
V případě neoprávněné reklamace má prodávající právo požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s jejím posouzením.
- Ochrana osobních údajů
Prodávající zpracovává osobní údaje kupujících v souladu s nařízením GDPR (Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679) a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů.
Účel a rozsah zpracování:
Osobní údaje poskytnuté kupujícím (jméno, příjmení, adresa, telefon, e-mail) budou zpracovávány za účelem:
- Plnění smlouvy a dodání objednaného zboží,
- Plnění zákonných povinností (např. vedení účetnictví),
- Zasílání obchodních sdělení na základě oprávněného zájmu nebo aktivního souhlasu kupujícího.
Práva kupujícího:
Kupující má následující práva týkající se jeho osobních údajů:
- Právo na přístup ke svým údajům,
- Právo na opravu nepřesných nebo neaktuálních údajů,
- Právo na výmaz („právo být zapomenut“), pokud to nebrání jiným zákonným povinnostem,
- Právo na omezení zpracování,
- Právo vznést námitku proti zpracování údajů,
- Právo na přenositelnost údajů,
- Právo podat stížnost u dozorového orgánu, kterým je Úřad pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz).
Kupující může svá práva uplatnit písemně na adrese prodávajícího nebo e-mailem na adresu: info@botonozka.cz
Doba uchování údajů:
Osobní údaje budou uchovávány pouze po dobu nezbytnou pro splnění účelu zpracování (např. po dobu vedení účetních dokladů dle zákona) nebo po dobu vyžadovanou jinými právními předpisy.
Sdílení údajů:
Prodávající se zavazuje osobní údaje kupujícího neposkytnout žádným třetím stranám, vyjma:
- Smluvního dopravce (za účelem doručení zboží),
- Orgánů veřejné správy (pokud to vyžaduje zákon).
Nákup bez registrace:
Kupující může nakupovat bez registrace. Osobní údaje poskytnuté během nákupu bez registrace budou využity pouze za účelem plnění smlouvy a nebudou použity k marketingovým účelům.
Obchodní sdělení:
Prodávající je oprávněn zasílat kupujícím obchodní sdělení pouze:
- Na základě aktivního souhlasu kupujícího, nebo
- Pokud kupující projeví zájem o zasílání obchodních sdělení (např. registrací k odběru newsletteru).
Kupující může kdykoli požádat o ukončení zasílání obchodních sdělení prostřednictvím odkazu uvedeného v e-mailu, nebo e-mailem na adresu: info@botonozka.cz.
Dozor nad ochranou osobních údajů:
Dozor nad ochranou osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz).
- Řešení sporů
V případě, že mezi prodávajícím a kupujícím (spotřebitelem) dojde ke vzniku sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může kupující podat návrh na mimosoudní řešení sporu k určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.
Tímto subjektem je:
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát - oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz
Kupující může využít také platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí a dostupná na adrese: ec.europa.eu/consumers/odr.
- Registrace a věrnostní program
Možnost registrace:
Kupující má možnost vytvořit uživatelský účet (registraci) na e-shopu. Registrace je dobrovolná a není podmínkou pro nákup.
Výhody registrace:
Registrací získává kupující následující výhody:
- Jednorázovou slevu 2 % na první nákup po registraci,
- Přístup k věrnostnímu programu, který umožňuje získávat další slevy a výhody,
- Přednostní informace o novinkách, slevových akcích a speciálních nabídkách.
Podmínky věrnostního programu:
- Věrnostní program je dostupný pouze registrovaným uživatelům.
- Výhody získané v rámci programu jsou nepřenosné a mohou být uplatněny pouze registrovaným kupujícím.
- Pravidla a podmínky věrnostního programu jsou podrobně uvedeny na stránkách e-shopu.
Ochrana osobních údajů:
Při registraci je nutné zadat osobní údaje, které budou zpracovány v souladu s bodem 7 (Ochrana osobních údajů). Registrovaný uživatel má právo kdykoli požádat o zrušení svého uživatelského účtu.
- Ostatní
Kupující:
Pro účely těchto obchodních podmínek je kupujícím spotřebitel, tedy fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo samostatného výkonu svého povolání.
Prodávající:
Prodávajícím je podnikatel, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo samostatného výkonu svého povolání.
Řešení neuvedených záležitostí:
Záležitosti, které nejsou výslovně upraveny v těchto obchodních podmínkách, se řídí příslušnými ustanoveními:
- Občanského zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb.),
- Zákona o ochraně spotřebitele (zákon č. 634/1992 Sb.),
- A dalšími platnými právními předpisy České republiky.
Právní rámec:
Smlouva a otázky s ní související se řídí českým právem.
Změny obchodních podmínek:
Jakékoli změny těchto obchodních podmínek jsou možné pouze v oboustranně odsouhlasené písemné formě.
Účinnost:
Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 01. 04. 2017.