Obchodní podmínky

Tyto obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodě www.botonozka.cz. Podmínky blíže upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího.

  1. Kontaktní údaje:

Jana Švarcová
Sídlo: Zahradní 927, 391 65 Bechyně
IČ: 76320359, DIČ: CZ7459031723
Telefon: +420 723 020 847
Email: info@botonozka.cz

Kontaktní adresa a provozovna:
Dětská obuv Botonožka
Libušina 186, 391 65 Bechyně

Provozní doba kamenné prodejny:

  • Pondělí:          13:00–17:00
  • Úterý–Pátek: 10:00–12:00, 13:00–17:00
  • Sobota:           9:00–11:00

Na písemné nebo elektronické dotazy odpovídáme nejpozději do dvou pracovních dnů, v rámci provozní doby.

  1. Informace o zboží a cenách
    Informace o zboží a cenách uvedené na našich stránkách jsou závazné, s výjimkou zjevných chyb (například zjevně nesprávně uvedené ceny). Uvedené ceny zahrnují všechny daně a poplatky (včetně DPH), neobsahují však náklady na doručení, které jsou vždy uvedeny zvlášť v rámci objednávky.

Způsoby platby

Nabízíme tyto možnosti platby:

  • Hotově nebo platební kartou při osobním převzetí zboží

  • Bankovním převodem přímo na náš účet u FIO banky
    Číslo účtu: 2500354314/2010
    IBAN: CZ07 2010 0000 0025 0035 4314
    BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

  • Online platbou přes platební bránu ComGate – můžete si zvolit buď platbu platební kartou, nebo rychlý bankovní převod (okamžitá platba přes internetové bankovnictví)

  • Dobírkou při doručení zboží přepravní službou (hotově nebo kartou dle možností dopravce)

Prodávající neúčtuje žádné poplatky za zvolený způsob platby.

Podmínky uzavření smlouvy:

  • Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není považováno za přijetí nabídky.
  • Potvrzení obsahu smlouvy uzavřené v jiné než písemné formě, pokud vykazuje odchylky od skutečně dohodnutého obsahu, nemá právní účinky.
  • Převzetí nevyžádaného plnění ze strany kupujícího neznamená přijetí nabídky.

Fotografie zboží:
Fotografie uvedené na stránkách obchodu co nejvěrněji odpovídají prodávanému zboží. Přesto se může stát, že v některých případech dojde k drobným odlišnostem (např. barevný odstín vlivem zobrazení na monitoru)

  1. Doručování zboží
    Prodávající dodá zboží kupujícímu kompletní, nejpozději do 3 pracovních dnů od potvrzení objednávky, pokud u konkrétního zboží není uvedena jiná dodací lhůta. U zboží označeného „skladem“ prodávající odešle zboží ihned po zaevidování platby, nejpozději do dvou pracovních dnů. Kupující je povinen zboží převzít a v případě platby na dobírku uhradit. Doporučujeme zkontrolovat obsah zásilky ihned po převzetí, zejména počet položek, jejich stav a neporušenost obalu.

Doklady ke zboží:
Doklady, včetně faktury, posíláme kupujícímu výhradně elektronicky na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce.

Způsob a cena doručení:

Způsob doručení

Cena

Doprava zdarma od

Osobní odběr na prodejně

zdarma 

 

Balíkovna

59 Kč

2500 Kč

PPL Parcel Shop

65 Kč

2500 Kč

Zásilkovna

95 Kč

2500 Kč

Balíkovna do ruky

86 Kč

2500 Kč

PPL Privat

89 Kč

2500 Kč

Zásilkovna SR

99 Kč

2500 Kč

Slovenská pošta

140 Kč

2500 Kč

Balné: zdarma
Dobírka: 45 Kč
Převodem na účet: zdarma

Před potvrzením objednávky vždy zobrazíme přesnou celkovou částku za dopravu. Počet balíků optimalizujeme na nejmenší možný počet.

Doprava do zahraničí:
Cena dopravy do zahraničí je stanovena individuálně podle konkrétní objednávky. Zboží doručujeme do následujících zemí:

  • Slovenská republika (viz ceník výše)
  • Velká Británie, Německo, Rakousko, Švýcarsko, Itálie, Polsko, Maďarsko, Ukrajina, Rumunsko, Bulharsko

Nepřevzetí zboží:
Pokud kupující v dohodnuté době nepřevezme objednané zboží, je povinen nahradit náklady na marné dodání. Tyto náklady odpovídají skutečně vzniklým nákladům (např. přepravné, balné).

Pokud kupující nepřevezme zboží ani po opakovaném upozornění a prodloužení lhůty, má prodávající právo zboží prodat jinému kupujícímu. O této skutečnosti bude kupující předem informován e-mailem.

  1. Zrušení objednávky a odstoupení od smlouvy

Kupující má právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží nebo poslední části dodávky, a to bez ohledu na způsob převzetí zboží nebo provedení platby. Tato lhůta slouží k tomu, aby se kupující v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Kupující může od smlouvy odstoupit také kdykoliv před expedicí zboží.

Postup při odstoupení od smlouvy:

  1. Kupující musí oznámit prodávajícímu odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů, například e-mailem nebo prostřednictvím formuláře pro odstoupení (dostupný ZDE).
  2. Pro usnadnění komunikace doporučujeme uvést datum nákupu, číslo objednávky/prodejního dokladu, bankovní spojení a preferovaný způsob vrácení zboží.
  3. Kupující vrátí zboží nejpozději do 14 dnů od odstoupení. Zboží nelze posílat na dobírku – tento způsob nebude přijat.
  4. Náklady na vrácení zboží hradí kupující. Nabízíme zvýhodněné zaslání přes Zásilkovnu za 69 Kč – podrobnosti najdete ve formuláři.

Podmínky pro vrácení zboží:

  • Zboží by mělo být vráceno kompletní a včetně veškerého příslušenství.
  • Zboží by nemělo jevit známky opotřebení nebo poškození. Pokud je vrácené zboží poškozené, má prodávající právo započíst náhradu snížení hodnoty na vracenou částku.
  • Doporučujeme zabalit zboží do původního obalu nebo do vhodného alternativního obalu, který zabrání jeho poškození.

Vrácení peněz:

  • Prodávající vrátí kupujícímu částku odpovídající ceně zboží a nejlevnější variantě dopravy nabízené při objednávce, a to do 14 dnů od přijetí oznámení o odstoupení.
  • Pokud kupující vrátí pouze část objednávky, náklady na dopravu se nevracejí.
  • V případě, že objednávka splňovala podmínku pro dopravu zdarma (např. při nákupu nad 2500 Kč), ale po vrácení části zboží klesne její hodnota pod tuto hranici, bude cena dopravy odečtena z částky k vrácení. Tento postup nám umožňuje férově poskytovat dopravu zdarma těm zákazníkům, kteří splní dané podmínky.

Výjimky z práva na odstoupení:
Kupující nemá právo odstoupit od smlouvy v těchto případech:

  • U zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu.
  • U hygienicky zapečetěného zboží, pokud byl porušen jeho obal.
  • U zboží, které nelze z hygienických důvodů vrátit.

Osobní vrácení zboží:
Vrací-li kupující zboží osobně v provozovně prodávajícího, budou mu peníze vráceny do 7 dnů.

 

  1. Práva a povinnosti z vadného plnění

Jakost při převzetí:
Pokud má převzaté zboží nedostatky (např. nemá sjednané nebo oprávněně očekávané vlastnosti, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu, není kompletní, neodpovídá množství, míře, hmotnosti nebo jakosti podle zákonných, smluvních či předsmluvních parametrů), jedná se o vadu zboží, za kterou prodávající odpovídá.

Kupující může u prodávajícího uplatnit do dvou let od převzetí zboží následující nároky:

  • Bezplatné odstranění vady nebo
  • Přiměřenou slevu z ceny.

Pokud je povaha vady taková, že oprava nebo výměna není možná (např. nelze odstranit vadu bez zbytečného odkladu), má kupující právo na:

  • Dodání nové věci bez vad (nebo nové součásti bez vad, pokud se vada týká pouze této součásti), nebo
  • Vrácení kupní ceny v plné výši (na základě odstoupení od smlouvy).

Další podmínky:

  • V prvních šesti měsících od převzetí zboží se předpokládá, že vada existovala již při převzetí, pokud prodávající neprokáže opak.
  • Prodávající není povinen nároku vyhovět, pokud prokáže, že kupující o vadě věděl nebo ji sám způsobil.
  • U zboží prodávaného za nižší cenu prodávající neodpovídá za vadu, kvůli které byla nižší cena sjednána. Kupující má v takovém případě právo na přiměřenou slevu z ceny místo výměny zboží.

Zákonná práva z vad:
Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží v:

  • 24měsíční záruční době, nebo
  • Dobu použitelnosti uvedenou v reklamě, na obalu zboží nebo v přiloženém návodu.

V této lhůtě může kupující uplatnit reklamaci a podle své volby požadovat:

  1. U podstatného porušení smlouvy:
  • Odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
  • Bezplatné odstranění vady opravou,
  • Přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
  • Vrácení kupní ceny na základě odstoupení od smlouvy.

Co je podstatné porušení smlouvy?
Podstatné je takové porušení, o kterém strana porušující smlouvu věděla nebo musela vědět při uzavření smlouvy, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.

  1. U nepodstatného porušení smlouvy:
  • Odstranění vady, nebo
  • Přiměřenou slevu z kupní ceny.
  1. Další situace:
  • Pokud se odstranitelná vada po opravě opakuje (třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro různé závady) nebo má zboží větší počet vad (minimálně tři vady současně), může kupující požadovat:
    • Slevu z kupní ceny,
    • Výměnu zboží, nebo
    • Odstoupení od smlouvy.

Vyloučení odpovědnosti prodávajícího:
Prodávající neodpovídá za:

  • Vady vzniklé běžným opotřebením, nebo
  • Vady vzniklé nedodržením návodu k použití.

Reklamační formulář:
Pro snadnější vyřízení reklamace použijte reklamační formulář dostupný ZDE.

  1. Vyřízení reklamace

Postup při uplatnění reklamace:
Kupující je povinen uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu od zjištění vady. Reklamaci lze podat písemně, elektronicky nebo osobně, přičemž doporučujeme uvést:

  • Kontaktní údaje,
  • Popis závady,
  • Požadavek na způsob vyřízení reklamace.

Reklamované zboží musí být předloženo čisté, kompletní a v odpovídajícím stavu, který umožní posouzení reklamace. Kupující je také povinen prokázat nákup zboží (např. dokladem o koupi).

Co reklamace zahrnuje:
Reklamace se vztahuje pouze na vady zboží, které vznikly prokazatelně vinou prodávajícího nebo během záruční doby při běžném používání.

Co reklamace nezahrnuje:
Reklamace se nevztahuje na vady způsobené:

  • Běžným opotřebením,
  • Používáním zboží v rozporu s jeho účelem nebo návodem k použití,
  • Poškozením způsobeným nevhodným zacházením (např. roztržení, protržení, poškrábání nebo jiné fyzické poškození způsobené vnějšími vlivy),
  • Zbožím, které bylo vystaveno nevhodným podmínkám (např. vlhkosti, extrémním teplotám nebo nadměrnému namáhání).

Abychom mohli rychle a férově vyřídit oprávněné reklamace, prosíme zákazníky, aby reklamaci podávali pouze v případech, kdy je zjevné, že vada vznikla bez jejich zavinění. Reklamace zboží, které bylo poškozeno nesprávným používáním, budou zamítnuty.

Lhůty pro vyřízení reklamace:

  • Prodávající rozhodne o reklamaci do 3 pracovních dnů od jejího uplatnění (do této lhůty se nezapočítává čas potřebný k odbornému posouzení).
  • Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě.
  • Kupující bude o vyřízení reklamace informován e-mailem nebo SMS.

Další podmínky:

  • Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení.
  • Pokud dojde k výměně zboží, vztahuje se na nové zboží stejná záruční doba jako při původním nákupu.

U oprávněné reklamace má kupující nárok na:

  • Bezplatnou opravu zboží,
  • Výměnu zboží za nové,
  • Přiměřenou slevu z ceny, nebo
  • Vrácení kupní ceny při odstoupení od smlouvy.

V případě neoprávněné reklamace má prodávající právo požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s jejím posouzením.

  1. Ochrana osobních údajů

Prodávající zpracovává osobní údaje kupujících v souladu s nařízením GDPR (Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679) a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů.

Účel a rozsah zpracování:
Osobní údaje poskytnuté kupujícím (jméno, příjmení, adresa, telefon, e-mail) budou zpracovávány za účelem:

  1. Plnění smlouvy a dodání objednaného zboží,
  2. Plnění zákonných povinností (např. vedení účetnictví),
  3. Zasílání obchodních sdělení na základě oprávněného zájmu nebo aktivního souhlasu kupujícího.

Práva kupujícího:
Kupující má následující práva týkající se jeho osobních údajů:

  • Právo na přístup ke svým údajům,
  • Právo na opravu nepřesných nebo neaktuálních údajů,
  • Právo na výmaz („právo být zapomenut“), pokud to nebrání jiným zákonným povinnostem,
  • Právo na omezení zpracování,
  • Právo vznést námitku proti zpracování údajů,
  • Právo na přenositelnost údajů,
  • Právo podat stížnost u dozorového orgánu, kterým je Úřad pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz).

Kupující může svá práva uplatnit písemně na adrese prodávajícího nebo e-mailem na adresu: info@botonozka.cz

Doba uchování údajů:
Osobní údaje budou uchovávány pouze po dobu nezbytnou pro splnění účelu zpracování (např. po dobu vedení účetních dokladů dle zákona) nebo po dobu vyžadovanou jinými právními předpisy.

Sdílení údajů:
Prodávající se zavazuje osobní údaje kupujícího neposkytnout žádným třetím stranám, vyjma:

  1. Smluvního dopravce (za účelem doručení zboží),
  2. Orgánů veřejné správy (pokud to vyžaduje zákon).

Nákup bez registrace:
Kupující může nakupovat bez registrace. Osobní údaje poskytnuté během nákupu bez registrace budou využity pouze za účelem plnění smlouvy a nebudou použity k marketingovým účelům.

Obchodní sdělení:
Prodávající je oprávněn zasílat kupujícím obchodní sdělení pouze:

  • Na základě aktivního souhlasu kupujícího, nebo
  • Pokud kupující projeví zájem o zasílání obchodních sdělení (např. registrací k odběru newsletteru).

Kupující může kdykoli požádat o ukončení zasílání obchodních sdělení prostřednictvím odkazu uvedeného v e-mailu, nebo e-mailem na adresu: info@botonozka.cz.

Dozor nad ochranou osobních údajů:
Dozor nad ochranou osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz).

  1. Řešení sporů

V případě, že mezi prodávajícím a kupujícím (spotřebitelem) dojde ke vzniku sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může kupující podat návrh na mimosoudní řešení sporu k určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.

Tímto subjektem je:

Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát - oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz

Kupující může využít také platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí a dostupná na adrese: ec.europa.eu/consumers/odr.

  1. Registrace a věrnostní program

Možnost registrace:
Kupující má možnost vytvořit uživatelský účet (registraci) na e-shopu. Registrace je dobrovolná a není podmínkou pro nákup.

Výhody registrace:
Registrací získává kupující následující výhody:

  • Jednorázovou slevu 2 % na první nákup po registraci,
  • Přístup k věrnostnímu programu, který umožňuje získávat další slevy a výhody,
  • Přednostní informace o novinkách, slevových akcích a speciálních nabídkách.

Podmínky věrnostního programu:

  1. Věrnostní program je dostupný pouze registrovaným uživatelům.
  2. Výhody získané v rámci programu jsou nepřenosné a mohou být uplatněny pouze registrovaným kupujícím.
  3. Pravidla a podmínky věrnostního programu jsou podrobně uvedeny na stránkách e-shopu.

Ochrana osobních údajů:
Při registraci je nutné zadat osobní údaje, které budou zpracovány v souladu s bodem 7 (Ochrana osobních údajů). Registrovaný uživatel má právo kdykoli požádat o zrušení svého uživatelského účtu.

 

  1. Ostatní

Kupující:
Pro účely těchto obchodních podmínek je kupujícím spotřebitel, tedy fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo samostatného výkonu svého povolání.

Prodávající:
Prodávajícím je podnikatel, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo samostatného výkonu svého povolání.

Řešení neuvedených záležitostí:
Záležitosti, které nejsou výslovně upraveny v těchto obchodních podmínkách, se řídí příslušnými ustanoveními:

  • Občanského zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb.),
  • Zákona o ochraně spotřebitele (zákon č. 634/1992 Sb.),
  • A dalšími platnými právními předpisy České republiky.

Právní rámec:
Smlouva a otázky s ní související se řídí českým právem.

Změny obchodních podmínek:
Jakékoli změny těchto obchodních podmínek jsou možné pouze v oboustranně odsouhlasené písemné formě.

Účinnost:
Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 01. 04. 2017.